Tuesday, April 23, 2013

Yang mana pilihan rakyat? Parti jenama "ISLAM" @ Parti buatan "ISLAM"



Akan datang suatu zaman dimana berjuang untuk Islam itu seperti memegang bara api yang panas; Islam akan dianggap asing, yang berjuang untuk Islam dianggap orang asing, jumlahnya terlalu sedikit. Beruntonglah mereka yang termasuk golongan yang sedikit itu!


Penamaan serta peletakan calon telah ditetapkan sama ada di pihak kerajaan mahupun pembangkang. Persoalannya siapa yang akan menguasai kerajaan, BN dibawah kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak mahupun PR dibawah kepimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Ini merupakan satu cabaran besar.

Dalam penamaan calon yang lalu kita melihat sebanyak 132 kerusi Parlimen menyaksikan pertandingan satu lawan satu, 57 pertandingan tiga penjuru, 24 pertandingan empat penjuru, tujuh pertandingan lima penjuru, satu pertandingan enam penjuru dan satu pertandingan tujuh penjuru.

Sebanyak 320 kerusi DUN melibatkan pertandingan satu lawan satu, 107 pertandingan tiga penjuru, 42 pertandingan empat penjuru, 25 pertandingan lima penjuru, 10 pertandingan enam penjuru dan satu pertandingan tujuh penjuru, berdasarkan senarai calon bertanding, daripada 579 calon kerusi Parlimen, 221 ditandingi Barisan Nasional (BN), 73 (Pas), 99 Parti Keadilan Rakyat (PKR), 51 (DAP) dan 28 (State Reform Party - Star).

Dari segi pertandingan kerusi Parlimen, UMNO masih lagi peneraju untuk BN, kerana MCA telah pinjamkan 3 kerusi Parlimen termasuk ditambah satu lagi kerusi di Sabah, dimana sebelum ini UMNO hanya ada 117 kerusi kini menjadi 121 kerusi Parlimen yang akan ditandingkan, bermakna UMNO menguasai lebih banyak kerusi daripada 222 kerusi yang akan ditandingkan.

Jika semua kerusi yang UMNO tandingkan menang, UMNO boleh memerintah secara solo. UMNO juga menguasai 338 kerusi DUN daripada 505, dengan nisbah 66.9 peratus. Seramai 270 calon bebas akan bertanding, sebanyak 90 kerusi Parlimen lawan 3 penjuru, hanya 132 kerusi tanding satu lawan satu.

Antara BN dan PR yang manakah akan menjadi pilihan rakyat? Selama pemerhatian PK, BN dilihat mempunyai peluang dalam mentadbir kembali kerajaan,walaupun ada sesetengah tempat dilihat kubu kuat pembangkang. Pembangkang sekarang dilihat salah 1 parti yang penuh dengan kecelaruran,penipuan,ketidakadilan dan macam-macam lagi.



Suka PK mengenang kembali penubuhan Interfaith Commission - Suruhanjaya Antara Agama pada tahun 2006 oleh Ambiga Sreenavasan dan Bar Council,umat Islam-Melayu khususnya UMNO-PAS dan semua NGO bangkit bersatu menentang penubuhan IFC sehingga ianya gagal!

Semasa Nurul Izzah anak perempuan kepada Anwar Ibrahim membuat kenyataan di premis Gereja Full Gospel Tabernacle Subang Jaya pada 03.11.2012 bahawa orang Melayu juga patut diberi kebebasan memilih agama, memberi makna orang Melayu yang ditafsir menurut Artikel 160 Perlembagaan sebagai wajib Islam boleh murtad.

Dia di apit oleh pemimpin kanan PAS! Umat Melayu-Islam terutama UMNO dan beberapa NGO bangkit bersatu menentang; tetapi PAS tidak! Dimana pendirian PAS? Adakah PAS telah di tabligh oleh PKR serta si KAFIR DAP?Sampai pak aji serta “ostaz” mempertahankan Nurul Izzah. 

Siapa yang istiqomah dalam perjuangan? UMNO atau PAS?
Adakah cukop sekadar melabel diri dengan jenama Islam maka sudah dijamin masuk syurga? 
Patutkah kita menolak parti yang ditubuhkan untuk membangunkan agama serta bangsa?

Aamantu billah summastaqeem - beriman lah kepada ALLAH dan istiqomah lah!

Mengundi pembangkang DAP-PKR-PAS bermakna redha kalimah ALLAH digadai!
Mengundi pembangkang DAP-PKR-PAS bermakna redha Islam dihina!
Mengundi pembangkang DAP-PKR-PAS bermakna redha Melayu dihina!

Tepuk dada tanyalah iman masing-masing ye!

Wallahua'lam dan wassalam!




No comments:

Post a Comment