Saturday, October 1, 2011

Rahsia & petua kesihatan serta kehebatan pemikiran Tun Mahathir, Nik Aziz, dan Anwar Ibrahim

TUN Masih mampu memberi idea yang bernas untuk kesejahteraan umat ISLAM, MELAYU & MALAYSIA

Anwar Ibrahim yang suka mengaku tidak sehat dan selalu memberi idea untuk kehancuran umat ISLAM, MELAYU & MALAYSIA


DAN INI IALAH RAHSIANYA.........


Nik Aziz yang selalu mendoakan keburukan terhadap individu terutamanya Tun Mahatir.

Ini buktinya...

Dalam hadis-hadis Nabi s.a.w menunjukkan bahawa berdoa agar Allah kenakan tindakan kepada yang patut menerima doa sedemikian rupa adalah diizinkan.

Dalam hadis riwayat al-Imam Muslim menyebut:

Umm Sulaim iaitu Umm Anas memiliki seorang anak yatim perempuan. Suatu hati Nabi s.a.w melihat kepada anak yatim tersebut. Baginda bersabda: “Oh awak, dah besar pun awak. Umur awak takkan membesar lagi”. Anak yatim tersebut kembali kepada Umm Sulaim dan menangis. Umm Sulaim bertanya: “Kenapa wahai anakku?”. Kata gadis itu: “Nabi Allah s.a.w telah mendoakan keburukan ke atasku agar umurku tidak membesar. Maka mulai sekarang umurku tidak akan membesar lagi selama-lamanya. Maka Umm Sulaim pun keluar, tergesa-gesa mengenakan tudungnya sehingga berjumpa Rasulullah s.a.w. Maka Rasulullah s.a.w pun bersabda: “Kenapa wahai Umm Sulaim?”. Kata Umm Sulaim: “Wahai Nabi Allah, adakah engkau telah mendoakan keburukan ke atas anak yatimku?”. Baginda bertanya: “Apadia wahai Umm Sulaim?”. Kata Umm Sulaim: “Anak yatimku mendakwa engkau mendoakan agar umurnya tidak membesar”. Rasulullah s.a.w pun ketawa kemudian bersabda: “Wahai Umm Sulaim! Tidakkah engkau tahu syaratku untuk tuhanku? Aku telah memberikan syarat untuk tuhanku, aku berkata: “Sesungguhnya aku manusia; aku redha seperti mana manusia redha, aku marah seperti mana manusia marah. Justeru, sesiapa sahaja di kalangan umatku yang aku doakan keburukan ke atasnya dengan sesuatu doa, sedangkan dia tidak layak maka Allah akan jadikan untuknya kesembuhan, penyucian dan perkara yang mendekatkannya dengan Allah pada Hari Kiamat nanti”.

Dalam hadis ini, ungkapan Nabi s.a.w yang seakan doa itu telah membimbangkan anak yatim tersebut. Namun, Nabi s.a.w. akur sebagai insan yang bukan malaikat, hal-hal keinsanan itu mungkin berlaku kepada baginda.

Maka baginda meminta agar doa keburukan baginda kepada mereka yang tidak layak bertukar menjadi kebaikan. Dalam ertikata lain, jika layak dengan mereka maka ia akan mengenai orang tersebut. Sikap mulia Nabi s.a.w juga menunjukkan baginda mengakui kesilapan insani itu dan memohon agar ditukar doa baginda kepada kebaikan.

Dalam hadis yang lain Nabi s.a.w menyebut:

“Takutlah kamu doa orang yang dizalimi, sesungguh antaranya dengan Allah tiada sebarang hijab (penghalang)” (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

Yang benar tetap benar....Allah Maha Kuasa dan Adil...

4 comments:

  1. apa pula yang anda sumbang dan doa demi kesejahteraan org islam dan bangsa melayu? apa usaha anda? jangan terlalu memikirkan keburukan orang..seaindainya apa yg kita lemparkan itu tak benar..boleh jadi fitnah

    ReplyDelete
  2. ko duk kondem2 org,nie tibe2 ko aibkan tok guru nik aziz,aku rase,ko lar sebenarnye barua2 yg wujud kat malaysia nie.. ko memang barua si blogger oi..

    ReplyDelete
  3. semua orang tahu pok nik kita mendoakan najib pecah perut. apa salahnya dia memberi peringatan kepada kita tentang hadis tersebut.

    ReplyDelete