Monday, October 3, 2011

Arak oh Arak... cakap memang terbaeek!!!...RAKYAT ditipu semasa PRU 12.

‎"..semalam di Langkawi..kerajaan Kedah sudah berubah..Langkawi bawah Kedah..cuma yang belum berubah arak Langkawi masih murah dan melimpah..saya tidak pasti, apakah ada perbezaan antara arak sebelum PRU 12 dan selepas PRU 12..saya fikir sebelum kita hukum hudud peminum arak, elok kita haramkan dulu arak yang berselerak."






"kita kan TUTUP kilang arak jika kita menang PRU 12 ini..."


Bukan pasal arak yang cuba Penduduk Kampung ketengahkan..tetapi..perjuangan yang berlandaskan ISLAM... cukup MUDAH berkata kita adalah PEJUANG ISLAM..kita akan laksanakan ini dan itu, segala-galanya akan mengikut hukum ALLAH...sebagai seorang ISLAM..kita WAJIB sokong apa yang PAS akan laksanakan?


Tetapi...hamPAS


Adakah kata dikota.. sememangnya kerajaan sebelum ini tidak BERKATA seperti parti liPAS...tetapi kerajaan tidak mempermainkan hukum ALLAH...kerajaan tidak bercakap sewenan-wenangnya untuk meraih UNDI atas TIKET ISLAM. 


Sememangnya bila kita bercakap @ berfikir kearah kebaikan akan mendapat PAHALA...tetapi adakah kita boleh sekadar memberi HARAPAN PALSU sahaja...


Berapa ramai yang UNDI hamPAS dengan harapan kilang ARAK akan ditutup di selangor? Menang atas sokongan umat ISLAM tetapi parti PAS gagal memerintah selangor...tidak menjadi menteri besar?  sebab UMNO dulu tidak boleh laksanakan kita pun tidak boleh laksanakan? adakah ini boleh dijadikan ALASAN


Anak-anak muda... adakah dengan sifat luaran sahaja yang anda nilai? cukup sekadar berserban dan bila BERUCAP selitkan satu dua ayat Al-Quran dan Hadis? adakah ini ciri pemimpin yang anak-anak muda mahukan? Penduduk Kampung sarankan baik suruh IMAM BESAR MASJIDIL HARAM jadi Perdana Menteri Malaysia..lebih LAYAk beliau  dari NIK AZIZ NIK MAT jika sifat luaran menjadi ukuran....


Sekadar renungan....adakah PRU 13 akan mengulangi PENIPUAN lampau pakatan HARAM -> hamPAS, DAPigs dan Parti Kebumikan Rakyat (PKR)


Imam Besar....


Ini kategori Imam Besar???

7 comments:

  1. haihh, bole ke dorg laksanakan hukum hudud ?
    persoalan..BRRRRR.

    ReplyDelete
  2. Bercakap memang sedap.. Cara berfikir juga kena tengok kemampuan otak berfungsi.. Ada 2 kategori yang lazim kita dengar.. Pandai atau bodoh...

    ReplyDelete
  3. masaalahnya... samA-samalah kita tanggung DOSANYA. jadi... fikirkanlah mcmana nak adakan hukum hudud... bukan tanya org boleh ke tidak nak implement hukum hudud. Soalan ini adalah soalan contoh kepada...- ada ke orang nak mandi mayat? Alhamdulillah, sekarang ni masih ada...nanti bila dah tak ada...kita tanggunglah sama-sama. Negara tetap satu Malaysia, tapi mayat kita sebagai orang Islam nak kena mandi dan disembahyangkan.... Begitulah juga hukum-hukum Islam yang lain... tidak boleh hanya ambil sebahagian yang senang sahaja.

    Fikirkan lahh... bergantung kepada betapa pentingnya Islam itu pada kita... Kita rasa kita mempunyai pendapat sendiri, jadi ... FIKIRKAN LAH. Mungkin yang paling senang.. mengaku bukan Islam.. macam orang makan di bulan puasa, ataupun org islam yang kena tangkap sebab minum Arak!!!

    ReplyDelete
  4. Orang Melayu Islam Penakut nak katakan ' Kita buat Hukum Islam..' nama jer majoriti...MAsa zaman nabi dan para sahabat dulu... org bukan Islam tertindas ke dgn hukumislam? Tgk sekarang... macam2 masalah sosial berlaku... tak tahu la kalau ader yang yg kata masalah ada anak sebelum kahwin itu perkara biasa bagi negara yang maju... kita ni takut hilang pangkat... harta dan sahabat didunia.. tapi tak takut tuhan..sebab tak nampak kan...Orang yang takut sebab nak buat salah kan... sapa yang berani nak mencuri kalau kena potong tangan? sapa yang berani berdua-duaan kalau tahu mungkin kena rotan 100 kali atau rejam? kita nak marah nie, sebab kita nak nikmat dunia tu kan? buatlah apa yang patut...

    ReplyDelete
  5. woi bodoh! sapa yg bukak kilang arak kat shah alam tu kalau bukan orang2 melayu yg kononnya Islam yg jd barua2 UMNO tu hah? cakap pakai otak la sial. ilmu tak tinggi mana nak cakap banyak. macam haram!

    ReplyDelete
  6. kalau nak bicara tentang islam dan politik,banyak yang prlu ditimbang tara. jadi lebih baik untuk kita menghentam mana2 parti sekalipun yang tidak mengutamakan islam. Pas salah xtutup kilang arak,umno salah perg bukak. dua2 bertanggungjawab sebab sama-sama islam.

    ReplyDelete