Tuesday, May 7, 2013

Tsunami Politik antara Politik Talam Dua Muka vs Politik Melayu Islam




Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia

Pilihanraya 13 sudah berlalu dan seperti mana kita ketahui Barisan Nasional dibawah kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak telah menang dengan majority mudah seterusnya membolehkan Barisan Nasional membentuk kerajaan.

Dalam kegembiraan meraikan kemenangan,keputusan pilihanraya jelas menunjukkan undi kaum cina berpihak kepada parti yang lebih kita ketahui banyak memainkan isu perkauman iaitu DAP.


DAP menang besar di Pulau Pinang serta di beberapa Bandar di Melaka,Negeri Sembilan,Perak serta Selangor. Undian pada PRU13 menunjukkan peningkatan 10 kerusi Parlimen berpihak kepada DAP berbanding PRU12 yang hanya 28 kerusi serta PRU11 12 kerusi sahaja. PK mengucapkan tahniah kepada rakan kongsi PR terutama PAS kerana berkurangnya kerusi parlimen yang dimenangi dan telah meningkatkan kerusi parlimen DAP.

Keputusan Pilihanraya 13

Polar pengundian jelas menunjukkan kaum cina menolak calon MCA serta GERAKAN,adakah mungkin ketua-ketua racist DAP ini memainkan sentimen sehingga dapat memujuk kaum cina mengundi mereka? Apa agaknya janji-janji manis serta perilaku alim mereka ini yang mana membuatkan orang melayu terutama dikalangan PAS serta PKR menyokong DAP laknat ini?


Sedar-sedar lah,PAS serta PKR,anda hanya boneka bagi DAP.DAP dibawah kepimpinan ketua-ketua laknat mereka selama ini menuduh UMNO racist tetapi puak-puak mereka inilah boleh dikatakan BAPAK kepada racist. Sebelum keputusan PRU13 diumumkan,media-media luar terutama media Singapore begitu teruja akan keputusan pilihanraya yang ditandingi DAP sehingga seringkali mengulang tayang apa-apa keputusan kemenangan yang berpihak kepada DAP laknat ini.

PK bukan hendak menakut-nakutkan pembaca tetapi berharap para pembaca memberi sedikit ruang untuk berfikir sebab musabab negara jiran kita berbuat demikian. Adakah mungkin kerana hubungan akrab DAP anak kepada PAP salah satu parti pemerintah di Singapore seperti LKS dengan anaknya LGE? Anda ada akal untuk berfikir,renung-renungkanlah…

No comments:

Post a Comment