Sunday, October 30, 2011

Terima kasih Mahasiswa UiTM dan IPTA yang menyokong Khalid Mohd Ismath.

Penduduk Kampung mengucapkan terima kasih di atas sokongan yang ditunjukan mahasiswa UiTM dan IPTA lain terhadap Khalid Mohd Ismath.

Teruskan menyokong Khalid Mohd Ismath jika anda rasa dia wakil anda
tetapi baca dulu ini cerita....
Nak sokong jugak liPAS itu teruskan......



Melalui sumber rapat Penduduk Kampung berkenaan isu ini....dijelaskan bahawa...

Sumber rapat PERTAMA Penduduk Kampung. (kawan Timbalan Dekan Undang-Undang)
  • Timbalan Dekan Undang-Undang memangil Khalid Mohd Ismath untuk memberi teguran sahaja.
  • Timbalan Dekan Undang-Undang mohon "remove" "penuntut UiTM jurusan Undang-Undang" kerana boleh menyebabkan implikasi besar terhadap fakulti dan UiTM kerana ayat digunakan tidak diajar oleh pihak Universiti @ mak bapak anda (mak bapak ni Penduduk Kampung tambah perisa sebab yakin mak bapak dia tak ajar ayat ini). 
  • Tulisan anda menjejaskan reputasi mahasiswa UiTM pada pandangan masyarakat umum dan industri.
  • Timbalan Dekan Undang-Undang memberi nasihat supaya anda tidak diperalatkan dan jika mahu teruskan artikel ini TOLONG buang perkataan UiTM.
  • Jika anda terus meletakan perkataan UiTM anda boleh dikenakan tindakan kerana mencemarkan nama Universiti.
Jadi...SALAH ke Timbalan Dekan Undang-Undang ini?
Ianya cuma satu proses biasa dan Timbalan Dekan Undang-Undang menjalankan tugas yang telah diamanahkan.
Adakah KEBEBASAN bersuara begini yang mahasiswa inginkan?
Mahasiswa UiTM pikirkan la sendiri jawapannya.

Sumber rapat KEDUA Penduduk Kampung . ( kawan  Khalid Mohd Ismath)

Sebelum isu dikeluarkan oleh Malaysia Kini.
  • Khalid Mohd Ismath telah memohon maaf kepada Timbalan Dekan Undang-Undang dan menarik balik "post"nya.
  • Mengakui tulisannya tidak mencerminkannya sebagai penuntut MAHASISWA undang-undang UiTM.
Selepas isu dikeluarkan oleh Malaysia Kini.
  • Telah berjumpa dengan Timbalan Dekan Undang-Undang dan menyatakan tulisan dalam Malaysia kini dan rakan-rakan bloggers pro PAKATAN HARAM bukan dari sumbernya.
  • Tidak mengetahui bagaimana boleh timbul soal melawan kerajaanmengugut untuk dikenakan tindakan disiplin serta diancam akan dibuang dari universiti oleh Timbalan Dekan Undang-Undang.
  • Apa yang dipaparkan adalah palsu dan telah mengakui bahawa dia telah diperalatkan akibat dari perbuatanya sebelum ini.
  • Telah sedar bahawa dia telah menyusahkan rakan-rakan MAHASISWA Undang-Undang, UiTM dan pihak pentadbiran UiTM.
Jadi...kenapa ianya cukup hangat????

Satu...

Kenyataan MPP seolah-olah menyokong Khalid Mohd Ismath menyemarakan api kebencian MAHASISWA UiTM terhadap pihak pentadbiran UiTM.

Dua..

Kenyataan "jalan selamat" MPP seolah-olah TAKUT untuk menegakan KEBENARAN kerana :

Ketiga..

Sumber rapat KETIGA Penduduk Kampung . ( kawan  MPP )
  • Beberapa ahli MPP telah BERSAMA Khalid Mohd Ismath BERJUMPA Timbalan Dekan Undang-Undang dan mengetahui perkara yang dibincangkan dan tahu penderian UiTM serta perkara sebenar yang berlaku.
  • Apa yang dibincangkan berkenaan perjumpaan tersebut Penduduk Kampung tidak akan menulis di sini dan berharap MPP berkenaan memulihkan keadaan kerana anda ketua khalifah 180,000 mahasiswa UiTM.
Semua Mahasiswa UiTM menanti jawapan dari anda berdua....Mahasiswa UiTM tidak perlu jawapan dari pihak lain.

Bersama-sama lah kita menasihati semasa kita...JANGAN sampai.... ALLAH s.w.t yang nasihatkan kita.

Kepada Allah SWT sajalah kita berserah agar yang benar akan terbela, yang salah akan dapat hidayah. Wallahualam.


24 comments:

  1. buang shj budak nie..merosakkan nama universiti, fakulti undang-undang, mak bapak, dan merosakkan rakan2 yg lain..parasit seperti ini tidak sepatutnya berada di dlm UiTM....sy seru semua para mahasiswa utk bertindak atas kekejaman bahasa yg digunakan oleh budak ini..

    ReplyDelete
  2. xpyah..nk kalut sgt pasal politik..blajar dl brader..kecoh sn sni...kalo nk bergiat pon biasa2 suda...nk cari publisiti jer lebih...radikal sgt dah budak nih...apa on xboleh

    ReplyDelete
  3. x salah tegur khalid sbb gaye bahase die agak keterlaluan.
    tp pnulis blog ni pun same je nmpknye dlm entri2 lain, ckp kasar2 jugak.. mak bapak penulis blog ni ajar pnulis blog ni ckp mcm tu ke? hehe

    lagi 1 x stuju psl upload gmbr ayah & akak khalid dlm previous entry. kalau org lain serang ko & pos gmbr mak ayah ko dlm blog die ko rase ape?

    in a nutshell, ko ni same je mulut jahat mcm khalid tu, cume ko jilat bontot uitm ko, khalid x

    another contemptible uitm student u seem to be, but hey, what's new? :)

    ReplyDelete
  4. alah macam lah korang tak pernah mencarut. pundek la lu penulis blog. cibai.

    ReplyDelete
  5. kesian penulis blog ni.. nak hentam khalid sebab bahasanya.. itu adik aku pun boleh.. tapi isu yang diketengahkan, penulis blog tak berani pula nak perdebatkan.. KEYBOARD WARRIOR JE penulis blog pnduduk kampung ni..

    Student lain bawa isu2 besar.. dia masih duduk terjelepuk nak mengipas2 orang2x besar. takdak akaii ka..

    ReplyDelete
  6. bodoh.!! kalau xtahu ape2 pasal khalid n perjuangan yang khalid buat, baik kome diam je le..

    ReplyDelete
  7. tulis headline blog suruh fikir guna akal islam bla3 tapi ajak kutuk orang.. bapak lu sunat tak lagi ni?

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. penulis blog ni kaki kibas org atasan la aku rase.. wei jilat konek org atasan la wei.. xpun jilat konek si katak berkopiah tu.. hahahah

    ReplyDelete
  10. sabaq2....jgn gadoh....kita doakan semoga dia diberi hidayah....

    ReplyDelete
  11. hidup khalid..siapa kau mahu adili dia? dasar gampang

    ReplyDelete
  12. Sudah la tu. sama je dua dua yang tulis blog ni. apa la nak kalut sangat dengan politik? di "barua" kan orang sana sini. Kita ni cukup bagus sangat ke? Undi andakan rahsia. Let the politicians do their works. Korang nak sokong mana, up to you guys lah. Macam lah dapat RM1juta kalau korang bergaduh dan tunjuk yang sape lagi power. Dey thamby, go study lah! Nanti pilihanraya korang pangkah la mana yang korang suka okayy?

    ReplyDelete
  13. Budak2 yang komen kat atas ni smua anjing2 hantaran khalid ke? suh serang blog ni? hehehe.. baguih2.. jadi anjing yang baik ok?
    -penduduk UiTM-

    ReplyDelete
  14. kalau berani , UiTM dan konco konco gerombolan buang la Khalid. Tengok macam mana keadaan selepas ini. UiTM tidak akan buang la . Kalau students , satu dunia nanti akan tahu .. haha. mcm kes kes sebelum ini. suddaaa la UiTM... Alat pemerintah Kata nak lahirkan pemenang nobel , tapi segalanya disekat. Lahir budak budak bebal. Macam ni tolong bumiputera ? Universiti milik rakyat bukan United Malays National Organization. :)

    ReplyDelete
  15. aku percaya UiTM universiti yg ada kualiti dan daya intelektual dr segi dasarnya. Cuma yg memburukkan nama UiTM ialah admin2 yg bebal dan bodoh. Apa salahnya tindakan Khalid ? kerana gaya bahasanya ? hey come on. kau x pernah mencarut bila org kacau atau tindas kau ? Rasulullah x pernah mencarut ? Allah tak pernah mencarut ? Buka hadis, baca tafsir. Mencarut ni banyak khusus utk org2 yg zalim. Nabi pun selalu mencelakakan org2 kafir quraisy yg zalim dan jahat.

    Admin jgn nak jd hipokrit la. Kalau berani tunjuk identiti.

    ReplyDelete
  16. Bismillahirrahmanirrahim…

    Assalamualaikum dan salam perkenalan,

    Alhamdulillah, disini dapat dilihat kepekaan anda pada isu-isu semasa di UiTM, amat bagus sekali jika kesemua mahasiswa turut mengikuti isu-isu semasa seperti anda..Apatah lagi bijak menggunakan penulisan dan media baru dalam menyampaikan pendapat serta pemikiran anda..Jika anda dari kalangan kami iaitu mahasiswa UiTM, tidak dapat kami nafikan, inilah yang kami nantikan..mahasiswa intelek, yang aktif melontarkan pendapat serta budaya menulis yang turut diterapkan..Tetapi, terlintas di fikiran saya Surah Al-Maa’idah, ayat 8…

    “ Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan.”

    Saya berharap, penulisan dari golongan intelek ini sahih dan tiada unsur memecahbelahkan sesama kita…Daripada pengamatan saya, penulisan ini kurang meyakinkan apabila timbul unsur penuduhan secara keras pada pihak tertentu tanpa soal selidik..Sesungguhnya Allah SWT telah berfirman dalam surah Al-Hujuraat , ayat 49

    “ Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.”

    Sebagai salah seorang daripada golongan yang dipandang tinggi oleh masyarakat, dan seorang yang berpengaruh seperti anda, perlulah berhati-hati dalam berita yang disampaikan…secara professional, apa yang disampaikan perlulah penuh ilmiah dan berfalsafah dengan menggunakan ayat yang melambangkan kematangan serta intelektual tanpa mengundang sebarang pertelingkahan..malah perlu membuahkan solusi yang mendamaikan keadaan…bukan memburukkan lagi keadaan…Tidak dapat dinafikan bahawa perbuatan si polan terhadap si polan itu tidak melambangkan etika seorang mahasiswa, tetapi janganlah kita lahirkan lebih banyak mahasiswa seumpama itu dengan menunding jari serta menyebarkan berita yang dipandu oleh nafsu…Maybe he has his own reasons that leads the novice in him to such situation..

    Sebagai mahasiswa berpendidikan dan muslim dengan panduan kitab suci Al-Quran yang sentiasa benar ke akhir zaman, lets look into this…Surah Al-Israa’ ayat 53

    Dan katakanlah kepada hamha-hamba-Ku: "Hendaklah mereka mengucapkan perkataan yang lebih baik (benar). Sesungguhnya syaitan itu menimbulkan perselisihan di antara mereka. Sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagi manusia.

    Eloklah kita berbicara yang baik ataupun diam..Saya memohon demi kebenaran, instead of you hiding behind this BLOG and by the name “Penduduk Kampung” untuk bersemuka dengan yang tertuduh for negotiation… then sama-sama lah kita sebarkan apa yang telah dibincangkan untuk pengetahuan ramai…Berani kerana benar, takut kerana salah…

    ReplyDelete
  17. saya tidak akan merendahkan pemikiran saya ke tahap pemikiran penulis blog penduduk kampung. sekian tenkiu

    ReplyDelete
  18. apa yg die mksdkn bkn tahap pemikiran tp cara die gunekn media dgn inisiatif die gunekn penulisan...kan die tegor ayat n pmikiran penduduk kampong ni pon xbtol gak...cube bace btol2 dgn tenang...sekian tenkiu jgak... =)

    ReplyDelete
  19. Penulis blog...kalau berani debat dengan khalid Ismath la...

    ReplyDelete
  20. pendudukkampung.blogspot, kecoh xbertempat.. xda asas langsung kenyataan2 dia, nak salahkan khalid, nak salahkan mpp, nak salahkan admin, kalau ko tahu sangat crta2 die, cba ko detailskan, aku rasa xbetul langsung apa yg ko tulis ni, kecohhhh je! adoi! xtahulah, ko no dpd bhgian mna, p ko kutuk student! ke ko ko ni admin.. kan???

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  24. Ramai pulak puak2 khalid yang back up dia.. nak ugut Penduduk Kampung konon tak berani dedah identiti.. Habis depa dok letak anonymous segala tu ada berani letak identiti? Apa tah diorg dapat dok sokong khalid ismath tu...Macam ni lah budak2 terlebih pandir.

    ReplyDelete