Sunday, April 21, 2013

Khalid GEREJA “naik gilo”,Zulkifli Nordin Calon popular.




Minggu ini bermulanya proses penamaan calon di semua bahagian di seluruh negara.PK sangat teruja lagi-lagi dikawasan panas diseluruh negara. Beberapa kejutan kecil sudah berlaku dan kedengaran berlaku di pihak pembangkang mahu pun BN. Yang menjadi tarikan PK salah satunya ialah di parlimen Shah Alam dimana BN mempertaruhkan Datuk Zulkifli Nordin manakala regunya dari calon Pas penyandang kerusi tersebut iaitu Khalid Samad aka Khalid GEREJA.

Keduo-duo ehh ado kekuatan masing-masing,Datuk Zulkifli Nordin terkenal dengan suara lantang dalam mengkritik & menentang bokeh bosnya serta dengan lantang menentang didalam isu penggunaan kalimah ALLAH oleh orang kristian. Berbezo dengan Abg Khalid GEREJA ni yang mano dio menyokong orang kristian menggunakan kalimah ALLAH. Aiikk,Abg Khalid GEREJA ni ke ideology PAS?


Semonjak namo Datuk Zulkefli Nordin diumumkan sebagai calon parlimen Shah Alam,semonjak tu la kehidupan Abg Khalid GEREJA kito bagai mandi tak basah tidur x lena. Pagi semalam ketika penamaan calon yang disertai oleh PK sendiri Abg Khalid GEREJA baru sedar ghupo ehh penduduk Shah Alam x suko dio. Lopeh tu nak mengamuk-ngamuk di pusat penamaan calon sobab ehh takdo sorakan menyambut pengumuman namo ehh. Dio tak soda gak ehh penyokong dio sibuk bertakbir.

Bilo tibo maso pengumuman Abg Khalid GEREJA buek masalah,pegawai pengurus pilihanraya mngumumkan namo bedasarkan capo yang kemukakan borang terlebih dahulu,yang ko marah tak kono tompek namo umum no 2 kenapo lak? Laen kali datang pagi-pagi kan sonang. Lopeh subuh jangan tido. Apabilo namo calon BN Datuk Zulkifli Nordin diumumkan ianya dismbut dengan sorakan meriah termasuk PK yang ambil bahagian tapi bilo Abg Khalid GEREJA kono umum namo sonyap sopi suaro boo ado la.



Lopeh tu la Abg Khalid GEREJA berang marah Datuk Bandar Shah Alam selaku Pegawai Pengurus Pilihanraya kerana keadaan menjadi sonyap apabilo namo ehh diumum . Beliau mendakwa penyokongnya ditompekkan jauh dan tidak mendengar namanya diumumkan. Jauh apo ehh PK jadi saksi jarak yang samo ditentukan polis samo ado penyokong BN dan Pakatan Haram ni.
video

Dio bekoreh gak nak keluar dewan koba ehh nak manggil penyokong dio ke hadapan walaupun dihalang. Akhirnya penyokong dio sendiri nasihat jangan keluar. Apo yang di buek nak selosaikan masalah Khalid GEREJA ni pembosa suara baghi hala kek penyokong dio. Bilo diumumkan kali keduo namo si Khalid GEREJA ni sonyap gak takdo sorak gak. Apo laei merah padam ghupo ehh,ghoman cam buah plum. PK ni dok meyonggey je tengok gelagat Khalid GEREJA ni.


Nampak bona lah manusia yang namo ehh Khalid GEREJA ni gilo glamour,dio tahu dan paham amek penduduk Shah ALAM ni meluat tengok ghoman ehh,tapi toba an muko buek bodoh sombong dio yo. Lain jadi ehh kek calon BN yang bukan sahajo di sambut sorakan bahkan Datuk Zulkefli Nordin di angkat oleh penyokong-penyokong BN dari kalangan kaum india. Ini menunjukkan penerimaan bangsa india terhadap permohonan maaf secara terbuka Datuk Zulkefli Nordin yang sebelum ini dikatakan rasis terhadap kaum india.


Tu la selamo dio pogang Shah Alam apo dio buek? Dok mengangkang dalam pejabat lopeh tu komen sano komen sini. Paling PK Nampak Khalid GEREJA ni buek kojo maso perihal atau pun isu kalimah ALLAH. Apo tak ehh,seboleh-boleh dio menyokong kristian buleh guno kalimah ALLAH. Suara rintihan rakyat tak di dongar ehh,buleh nak koba takdo apo lah yang berubah kek Shah Alam ni. Mano tak rakyat tolak dio.

Ibarat buku bertemu ruas, pertarungan dengan Zul Nordin bakal menyaksikan Khalid Samad mengucapkan Selamat Tinggal kepada Shah Alam...!!! InsyaAllah.


No comments:

Post a Comment